קו בו גיוטסו- יושנ'קי

 

רקע כללי:

 יושינ'קי קובוג'וצ'ו נוסד בשנות תשעים וארבעים- של  אומנות הלחימה היפנית המאוחרת אינואה גאנשו. משמעות המילים היא הקבוצה השואפת "לאימון רציני וכנה של הגוף והנפש באמצעות אימוני אומנות לחימה, אימוני נשק וקראטה."

 

אינואה חווה את זוועות המלחמה ורצה שלדור הצעיר יהיו חלופות יותר שלוות ובריאות. הוא ניסה

להדריך את התלמידים חזרה למסלול המסורתי, הרחק מ- "an

דגש לא בריא על תחרות, "ותן שיטה לפגוש את החיים

דרך האימונים שלהם.

 

אינואה גאנשו הקים כדי לקדם ולשמר אומנויות לחימה במתכונת המקורית המזוינת והלא חמושה.

הוא חש שתחרות ומורים חסרי דעת, אגואים, מסיטים את אומנויות הלחימה מהדרך האמיתית. הוא היה מודאג מכך שאנשים מתאמנים רק למען ציון נקודתי, וכבר לא טיפח ברצינות את זאנשין (ערנות גופנית ונפשית) מא-איי (מרחיק - דומה למרחב הגנתי) טאי סאבאקי (תנועת גוף כדי למנוע קונפליקט נפשית ופיזית) וקאטה ( תנוחה וגישה פיזית ונפשית)

 

בו, המילה היפנית ללחימה, מאמצת את המושג "שימוש בכוח חזק יותר, בכוונה זקופה וטובה, לעצור או לשלוט באלימות אצל אחרים ויותר מכך בעצמך."

 

המטרה האמיתית של אומנויות לחימה קלאסיות, אומר אינואה, היא לטפח "שלווה, ענווה, וכבוד לעצמי ואחרים." זוהי שיטה "לפגוש את החיים" עם המודעות להימנעות מסכסוך, אך "תמיד להיות בשליטה, אם קונפליקט הוא בלתי נמנע."

 

אימוני נשק מסורתיים טיפחו את "המוח הנכון" של קוקומו, את המחשבות הנכונות, היחס הנכון והפעולה שעוזרים להימנע מסכסוך.

 

סנסאי אדי אומר שאומנויות לחימה מסורתיות מכשירות את הגוף והנפש, מכיוון שהשניים הם אחד.

 

הלוחם חייב להיות מלומד והמלומד לוחם. העט והחרב אינם נפרדים. אנו מכשירים את הגוף לחינוך הנפש ומוח בריא, בתורו, ילמד את הגוף. זה הלקח של איזון

- או סנסי

 

אימונים מסורתיים לומדים על חיים ומוות. כאשר התלמידים לומדים על מוות הם לומדים את ערך החיים ושמירת החיים. כאשר סטודנט לומד על מוות, יש סיכוי גבוה יותר להימנע מקונפליקט.

 

השיעור הראשון של גארי באומנויות הלחימה היה "זה ללא מאמץ לפגוע, אבל לוקח הרבה חודשים לרפא."

 

זה מקביל לערך הגבוה ביותר של האמונה היהודית בחיי הערך,

 

"וְכָל הַמְקַיֵּם נֶפֶשׁ אַחַת מִיִּשְׂרָאֵל, מַעֲלֶה עָלָיו הַכָּתוּב כְּאִלּוּ קִיֵּם עוֹלָם מָלֵא"

משנה סנהדריון ד:ה

לא רק הצלת החיים, אלא הערך והחיים, אנו חוגגים לחיות, אנו שואפים מחיי את החיים, שלנו ואחרים בכך אנו קושרים את עצמנו לצורת החיים.

 

מספרים הולכים וגדלים חוזרים לתרגול אמנות לחימה מסורתית לא רק כדי להגן על עצמם, אלא כדי לשפר את הנפש, הגוף והרוח, וללמוד להימנע מנטרול קונפליקט. "הערכים האותנטיים של אומנויות הלחימה אינם טמונה בניצחון או בתבוסה, אלא בשלמות הדמות של משתתפיה."

 

בסופו של דבר, אומנויות לחימה מסורתיות עוסקות בכיבוש העצמי, היריב הקריטי ביותר שאדם יצטרך להתמודד אי פעם.

 

ג'רדין מצטטת חוכמה מזרחית קדומה

 

"לכבוש אלף גברים באלף קרבות אינה המטרה הסופית. הלוחם האמיתי לומד לכבוש את עצמו."

 

סיכם בדברי חכמינו:

 

אזה גיבור משהו כבש את יצרו״

 

היסטוריה קצרה

 

  • מערכת הקראטה של יושינקאי פותחה סביב ארבע השפעות עיקריות:

  • סייקו פוג'יטה (1898-1966)

       קוגה נינג'יטסו

  • יאסוהירו קונישי (1893- 1982)

         Ryobu Kai קראטה ג'וטסו

  • שינק טירה (1898-1970)

       קו בו גיוטסו

  • גוזו שיודה (1915- 1994)

       אושיבה אקידו

 

הג'וטסו של יושינקאי קראטה נוצר על ידי האנשי מוטוקאטסו אינואה בשנת 1948. מקורו בסייקו פוג'יטה (1898-1966), הנינג'ה האחרון והמנהל של קוגה נינג'יטסו ריו. הוא היה האפוטרופוס המשגיח של מוטוקאטסו אינואה מילדותו.

 

סייקו פוג'יטה נתן לאינוואי סנסאי אישור בשנת 1948 לפתוח דוג'ו בעיר שימיזו ושמו את הסגנון, וכך גם יצר את הקליגרפיה, המהווה את המון (סמל או תג) המציין את הסגנון.

 

יושינקאי מתפרש כ"חתירה להבנתו של בודו, רק הלב, הרוח והנפש קיימים. "

 

בנוסף לאמור לעיל, איאווה סנסאי אימן יחד עם צ'וקי מוטובו, חברו הקרוב של יסוהירו קונישי, שהיה ידוע בקומיט שלו ובלימודו של Naihanchi Kata. זה בא לידי ביטוי במערכת.

יושינ'קי מערכת זו של היד הפתוחה של יושינ'קי מהווה חלק מגישת קו בו גיוטסו ודרך החשיבה בבוג'וטסו וגישת קו בו גיוטסו ומהווים חלק מהדרך והשיטה של ​​קראטה בבוג'וטסו, ובכך לקשר אותם בצורה בלתי ניתנת לתיאום.

החפיפות והזיקה הם רבים, וזה היה החזון של סנסאי אינואה ששניהם נחוצים והם כאחד וצריך ללמוד יחד זה עם זה כדי להבין זאת לחלוטין ולהפוך לגישה השלמה בלחימה ובוג'וטסו אותנטי.

ההשפעה העיקרית של סנסאי אינואה ביצירת הקראטה של ​​יושין קאי הייתה יאסוהירו קונישי (1993-1982), מייסד Ryobu Kai וחבר קרוב של סייקו פוג'יטה ושינק טאירה. קונישי היה איש בעל אנרגיה גבוהה ולמד את הקראטה שלו בעיקר מג'יצ'ין פונאקושי (ניהון קראטה קיוקאי) בטוקיו וקנווה מאבוני (שטו ריו) באוסאקה.

 

כמו גם התשוקה שלו לקאטה, הייתה לו חיבה לקומיט, שהפגינה לא פגומה עם חלוף הגיל והזמן.

 

קונישי אהב לשלב חסימה עם חבטות ובועטים בו זמנית, ואת זה ניתן למצוא הרבה בתכנית יושינ'קי. הוא הרגיש שקראטה ליניארי מדי ואייקידו עגול מדי ותרגילי האימונים שלו משקפים במידה רבה את עקרונותיו של נאן באן סאטו ריו.

 

יושינ'קיi משלבת גם אלמנטים רבים מהאיקידו של סנסאי שיודה. פוג'יטה הרגיש את גישתו להיות פרקטית ורלוונטית ליישומים בפועל והשפיע על השילוב בגישת יושינ'קי. המערכת עוקבת אחר שלושת העקרונות של בוג'וטסו היפני; קיהון, קאטה וקומיטה. זה מלמד באופן שיטתי את אבני הבניין של וואזה (טכניקה), ואחריה גישת השימוש של ג'נרי (עקרונות). זה בונה את ההכרח של הייהו (אסטרטגיה) ויוצר את הדמות עבור סישין (רוח) וקוקורו (לב)

© 2023 by Tai Chi & Ryu Kyu, Kobojutsu, Jerusalem. 

  • Facebook - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • LinkedIn - White Circle